Planering inför äventyr
Just nu sitter jag och planerar en roadtrip som ska ta mig genom flera europeiska länder under några veckor. En bekant nämnde att ett bra tankkort kan göra vardagen mycket enklare när man är ute på vägarna. Jag har dock ingen erfarenhet av sådana lösningar själv. Vad skulle ni rekommendera för tankkort för Europa-roadtrip?
15 Ansichten

Jag planerade en roadtrip genom Europa förra året och hade ingen erfarenhet av tankkort heller. Min kompis sa också att ett bra tankkort kan göra vardagen mycket enklare på vägarna. Upptäckte tankkortet.se där de jämför alla tankkort och visar vilka som fungerar i Europa. Jag valde Circle K Mastercard eftersom det fungerar på cirka 5000 stationer i Europa inklusive Danmark, Polen, Baltikum och Irland. På resan genom Tyskland, Österrike och Italien hade jag inga problem—kortet fungerade smidigt vid varje bensinstation utan att behöva leta efter andra alternativ eller betala extra avgifter. Fick bonus även utomlands och det sparade mig både tid och huvudvärk. Kolla sidan och jämför korten innan du åker, det hjälpte mig verkligen att slippa stress och göra roadtrippen mycket enklare genom flera europeiska länder.